باران عشق

!...روز و شب باران ِ عشق می بارد این حوالی

باران عشق

!...روز و شب باران ِ عشق می بارد این حوالی

دومین قطره باران عشق

باران عشق پخش می شود...تک تک آهنگ هایش...

چشمانم خیس شده اند کمی...

میروم به خاطرات دوازده سالگی ام...اولین باری که نوای این آهنگها روحم را جلا میداد...اردوگاه رامسر... تابستان 80 یا 81 بود گمان میکنم...دلتنگ بودم اما فضای زیبا و خاطره انگیز آنجا را که پر بود از درختان سرسبز و لابلای برگ هایشان گلهای صورتی و سفید و آهنگی که مدام از بلندگویش پخش میشد و من نمیدانستم نامش را...هرگز فراموش نمیکنم...هرگز فراموشم نمی شود آن روزها...

خنکای نسیمی که شب هنگام صورتم را نوازش میداد و من که عاشق قدم زدن بودم و شب آخر و گریستن و جدایی از دوستانی که مدتی هرچند کوتاه با هم زندگی کرده بودیم...

از تمام آن روزهای خوب که خوب در خاطرم مانده اند یک چیزش را خیلی بیشتر از همه دوست داشتم...

آن هم همان موسیقی دلنشینی بود که فضای آنجا را برایم تداعی میکرد...

اما گذشت و من هم هیچ نام و نشانی از آن نداشتم و کم کم رفت یک گوشه ی ذهنم یا نه بهتر است بگویم یک گوشه دلم...تا اینکه تو آمدی...

تو آمدی و باران عشق را بعد از سالها دوباره یافتم....دلم یکدفعه بارانی شد...غبار و زنگارش شسته شد...

شدم مثل کودکی هایم...نوجوانی هایم...

باران عشق برایم نواخته میشد و نوای امواج دریایش...مرا میبرد به شمال ِ چند سال پیش و حس خوبی که هنگام شنیدنش داشتم و قدم زدن های تنهایی ام زیر نور ماه و گاه گاهی نشستن هایم روی نیمکتی و اندیشیدن به مفاهیمی که برایم جدید اما جذاب و شگرف بودند...

یادم می آید خوب یادم می آید که آن چند روز مدام به واژه ای می اندیشیدم که بی ربط با "باران عشق" نبود....

آن واژه عشق بود و هزار سوال و ابهام داشت برایم اما فکر کردن در موردش را دوست میداشتم...

نمیدانستم چطور عشق می آید در زندگی ام؟

نمی دانستم کی؟ کجا؟ چطور؟ و دلهره ای عجیب که نکند عاشق نشوم یا عشقم را نیابم یا به عشقم نرسم؟ و هزار سوال دیگر...

و از همه جالب تر برایم این بود که اصلا" عشق من چه کسی است؟ و چقدر دوست داشتم فکر کردن به این سوال را! البته یواشکی! یادم هست که دلم نمیخواست کسی بفهمد به چه می اندیشم...

و چه دوران زیبایی بود جست و جوی واژه ی عشق لابلای اشعار فروغ و فریدون مشیری و سهراب و شاملو و قیصر و چه لذت بی پایانی بود خواندن و از حفظ کردن شعرهایشان....

و چه لذت بیشتری داشت نوشتن و سرودن و خلق اشعاری که هنوز هم دوستشان دارم....

سالهای فراموش نشدنی دبیرستان...

گاهی اضطراب و استرس به سراغم می آمد اما یادآوری آن موسیقی دلنشین که جرقه های عشق را در دلم بیدار کرده بود به من آرامش میداد و میدانستم که عشق من همانیست که آن سالهای نوجوانی هنگام شنیدن باران عشق در ذهن و دلم تصور می نمودم...

باورش هنوز هم برایم سخت است....

واقعا" هم همینطور شد!

همینطور شد...

وای خدایا به track 3 رسیده است....اشکهایم یک به یک پایین میریزند...

یاد آبان ماه بارانی 87 می افتم و نیمکت باران خورده پارک دانشجو...و همان شب که به خانه آمدم و فضای اتاقم نمیدانم چطور شد که پر شد از نوای باران عشق که همراه بود با باران آسمان...

چشمانم بی اختیار شروع به باریدن کردند و احساس اینکه تو همان عشق گمشده ی منی...

یادم می آید فردایش امتحان برنامه نویسی داشتیم ولی تمام آن شب بارانی، من لبریز از تو بودم...

فردایش برایت پیامی نوشتم که چون از دلم برآمده بود بر دلت نشست و چند ماه بعد برایم فرستادی اش و آخرش نوشته بودی دلم میخواهد این را قابش کنم و به فرزندمان نشان دهم...یادت می آید؟

نوشته بودم:

دیروز از آسمان Love rain می بارید!

من، تو، نیمکت و تنها شاهد لحظه های عاشقانه مان زیر باران:درختی که نمی دانستیم نامش را...!

راستی...دیروز صدای قلبم را می شنیدی که چه عاشقانه نام زیبایت را تکرار میکرد...؟!

راستش را بگو! زمزمه ی آرام "دوستت دارم" را چطور؟ شنیدی که چندین بار آهسته زیر لب گفتم و تو را از پشت قطره های زلال باران چشم هایم نگاه کردم؟!

نگاهت کردم...آری...تنها نگاه...حرف های دل را با نگاه باید گفت...

چقدر مهربانی...چقدر...

چه بگویم؟

کاش فریاد احساسم را می شنیدی که در لابلای این حروف به جستجوی توست!

شاید عجیب باشد اما

سرمای این روزها عشق مرا سخت شعله ور کرده است...!

چشمانم میبارند...

خوشحالم و می گریم...

دلم برایت پر میکشد...

هنوز هم خاطره های بارانی سال 87 و بارانی تر 88 را به خاطر دارم...نه فقط به خاطر دارم بلکه تمام فضایش را تمام احساس آن روزهایمان در دل و جانم زنده است و همین می شود که الان صورتم خیس است...

بهانه بارش باران عشق چشم هایم...

عاشقانه خالصانه صمیمانه و خدا را شکر "همسرانه" دوستت دارم! 

پ.ن 1: 

خدای مهربانم...وقتی به خاطرات سالهای پیش می اندیشیدم و به خاطر می آوردم آن ترس و دلهره ی عمیق ِ نرسیدن را که سیل اشکهایم را در پی داشت از عمق جان صدایت میزنم و میگویم خدایا! خدای خوبم! خدای عزیزم! ممنونم...هر روز...هر لحظه...ممنونم خدای مهربانم...ممنونم... 

پ.ن 2: 

عزیز دل من... 

این هم همان جایی که دل هر دویمان می خواست!  

با تمام وجودم تقدیم قلب مهربانت میکنم باران عشق را...  

 

پ.ن ۳:

اگر لحظه ای فرصت نوشتن داشتی بانویت ذوق میکند که پیامی از تو را اینجا ببیند...  

 

پ.ن ۴: 

دوستان مهربان تر از نسیم من، ســــــلام! 

به خانه ی خودتان خوش آمدید

  

نظرات 22 + ارسال نظر
آبی تر از آسمان جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

گلم سر فرصت می خونم پستتو

به روزم .

آبی تر از آسمان جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:09 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

آبی تر از آسمان شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:08 ق.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

انشالله که همیشه کلمه love rain تو رو یاد چیزای خوب بندازه

جز تو تمومه دنیا پر شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ http://u-r-mine.blogfa.com


زهرا.. زهرای گلم.. خوش اومدی دوباره چقدر خوشحالم که تا همیشه دارمت.. طاقت نیاوردم که 5 ش جمعه نخونمت و از گوشی خوندمت.. از ته دلم براتون دعا میکنم که این بارون عشقتون همیشه رو یرتون بباره و بباره و بباره..واقعا شادم که هستی زهرا

نگار... شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

سلاااااااام زهرای عزیزم
دفعه ی قبل چه قدر حسرت خوردم که چند هفته پس از پیدا کردنت از دستت دادم....
امیدوارم همونطور که خودت گفتی موندنت اینجا همیشگیه همیشگی باشه عزیزم

گم شده نام آشنای تو... یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:41 ب.ظ

هنوزم چشمای تو، مثل شبای پر ستاره ست
هنوزم دیدن تو، برام مثل عمر دوباره ست

هنوزم وقتی می خندی، دلم از شادی می لرزه
هنوزم با تو نشستن، به همه دنیا می ارزه


تا گلی بر سر ایوون تو پژمرد و فرو ریخت
شبنمی غمزده از گوشه چشمان من آویخت

دوری بین من و تو؛دوری باغ و تماشاست
دوری بین من و تو؛دوری ماهی و دریاست

دلتنگ تر از همیشه در انتظار نشانی از تو...

ممنونم عـشــــــــــــــــــــــــق من!

آبی تر از آسمان یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com



چقدر قشنگ نوشتی :
تمام ِ قندهایت دلم را آب کرده بود...
...

تو که چایت را تلخ می نوشیدی!!!

آبی تر از آسمان یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:44 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

از شنیدن صدات بسیار خوشحال شدممممممممممممم

ممنون از حضورت ... فعلا

**آرامشَمی...همَشی** دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ق.ظ

سلام بانوی نازم
ای خداااااااااااااااااااااااا شکرت شکرت دو تا عاشق ِ واقعی ِ دیگه رو پیدا کردم
قشنگم شادم که مینویسی برای عشقت و روزای عاشقانه ی ابدیتون
شادم که میخونم ین همه احساس رو
خدا محافظ عشقتون باشه تا ابد
الهی امین

برای تو دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام به بانوی اردیبهشتی .. حس قشنگی که پشت همه نوشته هات بود به من هم حس عشق رو داد امیدوارم همیشه عشقتون پر رنگ بمونه و شاد و سالم باشین

پرنده خانوم دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 ق.ظ

من کامنت گذاشته بودم برات زهرا جون، اما نیست:((

خوشحالم که برگشتی عزیزم
امیدوارم تا همیشه اینجا بنویسی

فنچ دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ب.ظ http://baghe-ma.blogsky.com

سلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام
زهرا آدرستو برام نذاشته بودی، از توی کامنتای پرنده دیدمت. نمی دونی چقدر خوشحالم که اومدی، که خوشحالی، که می نویسی... دلتنگت بودم...
زهرای دوست داشتنی درخشانم:*:*:*:*:*:*:*

آبی تر از آسمان دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

جز تو تمومه دنیا پر سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:43 ب.ظ

آبی تر از آسمان چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:38 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

در شهر

از عروس کشان هاے ِ آن چنانے،

خبرے نیست؛

محرم شده،

انگار...!

دوشیــزه دلتنگــــ و اقای امیـــد پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.i-u-god.blogfa.com

چه دلنشین مینویسی ...

باران عشق ...

خیلی به دل نشست ... مثه بارون زلال ... مثه بارون پر از زندگی ...

عشقتون همیشه جاوید ...

شمــا مهمون افتخاری خونه ی ما شدین

[ بدون نام ] جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ب.ظ

زهرا جونی خف برامون بنویس دیگههههههه..

آبی تر از آسمان جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:25 ب.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

پرنده خانوم یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ

آهای خانوم!!!!
کجایی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

**آرامشَمی...همَشی** دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ

از ور کامنت پری فهمیدم که اسم ِ نازت ؛زهرا؛ س
عزیزکم بیا بنویس از این همه خوشبختی
منتظر ِ عاشقونهات هستم ها نازم
بیا زودی

آبی تر از آسمان سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.manaztoporam71.blogfa.com

چرا دیگه نمی نویسی زهرا جوووووووون ... نمی گی دلمون تنگ می شه ؟

نگار... سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:18 ب.ظ

زهرا جونی ما منتظریم ...دلمون تنگیدهههههههه ....خیلییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد